How Coca-Cola Created Its “Happiness Machine”

Posted: 28th August 2010 by juhudo in Allgemein

Auf Mashable gibts ein Interview mit den Produzenten des viralen Videos von Coca Cola mit dem Global Senior Brand Manager for Coca-Cola, AJ Brustein, dem Definition 6 Director of Interactive Strategy, Paul McClay and Definition 6 Creative Director Paul Iannacchino über das erfolgreiche virale Video „Happiness Machine“. Sie erzählen in dem Interview, wieviel Arbeit auch hinter einem so beiläufig aussehenden Filmchen steckt.

Das Video wurde anscheinend einfach auf YouTube gestellt, getwittert und gefacebookt. Das virale Marketing funktionierte so gut, dass es in der ersten Woche schon eine Million Zugriffe gab!

3 Tips for Executing your Idea


  • Simplicity and starting with a great idea is the key. You have to get it out of your head that if you make it they will watch it, Iannacchino said.
  • Brainstorm. Once your team feels strongly about an idea, challenge one another to make it better. You can always improve the idea up until the day you shoot, Iannacchino added.
  • There you have a wide dispersed team it’s important for everyone to be looped in, briefed and approving things through the entire process so there is always forward momentum with positive energy, McClay said.

Könnte ich einmal mit SchülerInnen besprechen. Gefunden via e-learning Blog.